Wat is een special?
Een special is een soort promotie dat voornamelijk gebruikt wordt voor producten met een specifieke ophaaldatum, bijvoorbeeld: Nieuwjaar, Pasen, Koningsdag, Sinterklaas, Kerstmis of simpelweg een speciale actie dat jij aan de klant wilt aanbieden


Een special werkt ENKEL voor ophalen
Vragen? vind meer informatie en veelgestelde vragen onderaan dit artikel
Wat maakt een special uniek?
- Klanten kunnen weken op voorhand specifieke producten bestellen voor de datum dat jij meegeeft. Hierbij krijg jij ook de controle om de dagen, ophaaluren en optionele slots zelf te kiezen.
- Leuke promotie: Bij het aanmaken van een special kan je hier zelf een leuk tekstje en afbeelding bij zetten dat de klant ziet zodra ze een bestelling willen plaatsen of eens komen kijken
- Een special aanmaken is eenvoudig en duurt niet langer dan 5 minuten*, hieronder nemen we je stap voor stap mee door het proces
- Voor je start met het aanmaken van jouw special, heb je al wel de producten nodig dat je wilt aanbieden in een aparte categorie nodig. Deze categorie zal de klant niet te zien krijgen bij je reguliere assortiment.
Hoe maak ik een special?
- Navigeer je binnen myshop of de orderlemon app naar promoties
, dit vind je onderaan je scherm - Druk op het blauwe + icoontje boven rechts

- Scroll helemaal tot onderaan de pagina en druk op

Hier worden we dan begroet met het volgende scherm, we nemen je mee stap voor stap:
Basis promo instellingen:
- Vul in de campagne naam (deze word gebruikt later als knop dat de klant gebruikt om jouw producten te bezichtigen)
- Vul in de start datum en eind datum van je special. de eind datum is het moment dat de klant deze producten niet meer kan bezichtigen MAAR bestelmomenten kunnen wel ingesteld worden NA de eind datum
- Selecteer je promo type, in dit geval een special
- Druk op volgende

Promo details:
- Slots zijn optioneel maar geven de klant de optie om aan te geven wanneer ze deze bestelling komen halen. Zo kan jij beter inschatten wanneer je deze bestelling best kan klaarzetten. De lengte van de slots kan je zelf kiezen, je hebt de keuze tussen 5, 15, 30, 45 of 60 minuten per slot. Kies je dus voor 60 dan kan de klant aangeven in intervallen van 60 minuten wanneer ze dit liefst komen ophalen
- Ophaaldag(en) en uren kan je hier instellen specifiek voor deze special, dit zijn dus de dagen dat de klant krijgt als keuze bij hun bestelling. Dit kan voorbij de eind datum zijn van de special en ook tijdens dagen dat ingesteld staan als vakantiedagen in onze vakantieplanner. Extra dagen voeg je toe door op "nieuw slot" te drukken
- Selecteer de categorie(en) dat je graag wilt aanbieden in deze special, heb je een product met extra (optionele) keuzes? Duid deze dan zeker ook aan
- Druk op volgende
![]()
![]()
Promo bericht:
- Voeg een titel toe voor het bericht dat de klant meteen informeert wat voor special dit is.
- Voeg een (optionele) foto toe, dit trekt de klant meer aan en is ook een goede manier om de klant te informeren
- Voeg een tekst toe, hier kan je een kort promotioneel tekstje plaatsen of informatie weergeven over de looptijd en ophaalmomenten voor jouw special
- Druk op volgende
![]()
Toont de knop voor jouw campagne niet? Druk dan even op basis promo instellingen en voeg een spatie toe aan de naam van de campagne, je kan deze meteen terug verwijderen.
Geavanceerde instellingen:
- Hier krijg je de keuze om jouw campagne nog specifieker in te stellen aan de hand van de volgende keuzes:
- Enkel nieuwe klanten: Indien je dit aanzet krijgen enkel nieuwe klanten deze special, bestaande klanten dus niet
- 1 keer per klant: Indien je wilt dat elke klant slechts éénmalig gedurende de looptijd van jouw special kan bestellen
- 1 keer per klant per dag: Hierbij kan de klant slechts éénmalig bestellen voor jouw special per dag
![]()
Tot slot:
- Kijk zeker even na of je alles correct hebt ingevuld, dit kan je later niet meer aanpassen
- Ben je zeker dat alles correct is ingevuld? Druk dan op toevoegen
![]()
Je special is nu klaar voor gebruik!
![]()
Veelgestelde vragen:
Kunnen klanten producten bestellen van het reguliere assortiment EN de special in 1 bestelling?
De klant kan niet in 1 bestelling producten uit zowel het reguliere assortiment EN de special bestellen, wel kunnen zij een bestelling plaatsen uit het reguliere assortiment en daarna een nieuwe bestelling starten voor de special
Kan ik meerdere specials op hetzelfde moment hebben lopen?
Op dit moment is het niet mogelijk om meerdere specials op hetzelfde moment te laten lopen
Ik wil de special afzetten, hoe doe ik dit?
Je kan een special op elk moment niet actief zetten door terug te navigeren naar de promotie, hierop te drukken en dan rechts naast de naam van de promotie de knop terug aan te zetten
Ik heb een fout gemaakt, kan ik dit nog aanpassen?
Je kan specials niet aanpassen zodra je op toevoegen drukt. Wil je dit toch laten aanpassen kan je ons contacteren op whatsapp via bericht: https://wa.me/31333690250 (+31333690250) of via mail: info@orderlemon.com
Ik begrijp het nog steeds niet zo goed, kan iemand me hier bij helpen?
Wij helpen je graag verder, je kan dit aanvragen bij onze whatsapp support nummer via bericht: https://wa.me/31333690250 (+31333690250) of via mail: info@orderlemon.com . Vermeld hier ook zeker de informatie dat in dit document vermeld word zodat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen klaar zetten